Waktu Sekarang

Ruangan Pelawat

Bloger Pendokong PAS

Dr M: Lihatlah PAS permainkan Islam

Lapor Malaysia Kini Tun Dr Mahathir Mohamad meminta orang Melayu membuka mata melihat PAS "mempermainkan Islam" dengan "menggugurkan" perjuangan negara Islam kerana ingin mendapat undi bukan Islam.

"Wahai orang Melayu yang semuanya beragama Islam. Bukalah mata kamu dan lihatlah bagaimana PAS mempermainkan Islam. Bukan surah Al-Baqarah yang mendorong PAS menggugurkan negara Islamnya," katanya. Menurut Dr Mahathir, Mursyidul Am PAS Datuk Nik Aziz sendiri yang berkata, yang mendorong PAS ialah ketakutan orang bukan Islam kepada negara Islam. "(Justeru) untuk kemenangan pilihan raya ketakutan orang bukan Islam mesti dihilangkan dengan menggugurkan perjuangan Islam PAS," katanya.

Dr Mahathir juga mempersoalkan tindakan Nik Aziz yang didakwa menolak Umno yang tidak menyokong idea itu tetapi sedia akur pada pendapat DAP dan pemimpinnya. "Penyokong PAS akan turut di mana sahaja pemimpin PAS bawa mereka. Gugur Islam pun mereka akan undi PAS," kata Dr Mahathir.

Dr. Mahathir tak perlu mengulas tentang kesunguhan PAS untuk menegakkan Islam dibumi Malaysia kerana Dr. Mahathir tak pernah faham dengan dasar PAS. Persoalannya kenyataan Dr. Mahathir ini adakah kenyataan yang benar sayangkan Islam atau kenyataan yang mempersendakan Islam.

Bagi menilai sikap Dr. Mahathir terhadap Islam, mari kita ingat kembali kenyataan yang pernah Dr. Mahathir keluarkan semasa beliau memegang jawatan Perdana Menteri dahulu.

Kenyataan ini diingatkan kembali kepada kita oleh Naspazi's Channel

Lihatlah Mahathir tidak permainkan Islam!…fooyoo! hebat gamaknya! :
"…Sapa tau janggut Nabi macam mana? Sapa biasa tengok janggut nabi, ada gambar? Kita tak tau. Ada pulak yang kata janggut mesti sampai ke pusat. Ada yang special sikit macam tu! (ketawa). Apakah kita nak jadikan ini ukuran agama Islam kerana kita berjanggut maka kita Islam. Kononnya Sunnah Nabi. Kita tak tau. Kita tak tau sebenarnya macam mana janggut Nabi (ketawa). Di zaman itu nak cukur pun mudah ke? Dia bukan ada Gillette. Zaman nabi ada Gillette ke?, tak dak. Pisau cukur pun tak dak masa tu. Jadi masalah macam mana nak cukur masa tu. Lepas itu, dia berjalan sana sini naik unta. Bukan nak dapat air banyak di padang pasir. Apakah kalau kita tidak tutup (aurat) kita tidak Islam? Tujuan menutup aurat ialah kerana di zaman Nabi, Arab Jahiliyyah mempunyai NAFSU yang kuat sehingga sering menculik dan merogol wanita daripada kabilah-kabilah lain…” (Mahathir 1997).

0 ulasan:

Catat Ulasan

Lagu Rasmi PAS

Sajak Pesang Ayoh

About Me

Foto Saya
MUSLIMAT PAS CAWANGAN LUBUK KAWAH
Markaz PAS Cawangan Lubuk Kawah, Jerteh, Terengganu, Malaysia
Muslimat PAS Cawangan Lubuk Kawah mula ditubuhkan pada tahun 1985 dengan kepimpinan pertama diterajui oleh Almarhumah Puan Hajah Fatimah Binti HJ. Jusoh atau lebih mesra dikenali dengan nama Mok Su Aji. Sayap Muslimat PAS Cawangan Lubuk Kawah telah bergerak aktif dalam membantu PAS Cawangan Lubuk Kawah khususnya dan PAS Dun Hulu Besut amnya dalam gerak kerja Pilihanraya. Muslimat PAS Cawangan Lubuk Kawah boleh dihubungi melalui Email muslimatlk@gmail.com
Lihat profil lengkap saya

Bloger PAS

Pengikut