Waktu Sekarang

Ruangan Pelawat

Bloger Pendokong PAS

Najib hairan PAS baru terfikir negara kebajikan


"Najib hairan PAS baru terfikir negara kebajikan" Ini lah bunyinya tajuk berita dari Malaysia Kini pada Jun 10 yang dipetik dari bernama. Malaysia Kini melaporkan Datuk Seri Najib Razak berkata, perjuangan menjurus kepada negara kebajikan "yang baru terfikir oleh PAS" sudah lama dilaksanakan oleh kerajaan BN.

Bernama memetik Perdana Menteri berkata, PAS sepatutnya tidak mengambil modal yang dilaksanakan BN untuk mewujudkan negara kebajikan kerana perkara itu sudah lama dilaksanakan oleh kerajaan.

Beliau berkata, penubuhan pelbagai agensi kerajaan seperti FELDA dan FELCRA sudah menepati ciri kebajikan yang semuanya sudah dinikmati oleh rakyat sejak sekian lama. "Saya pelik dan ajaib, ada yang mencanangkan negara kebajikan...mereka baru terfikir?" katanya ketika merasmikan Konvensyen Wasatiyyah Sempena Satu Milenium Islam Di Nusantara di Putrajaya hari ini.

Kalau Datuk Seri Najib Razak pelik dan ajaib dengan Slogan baru PAS Membangun Negara Kebajikan yang dikatanya mengambil model yang telah dilaksanakan oleh BN, kami lagi pelik dan ajaib dengan Negara Kebajikan ala UMNO BN ini kerana semenjak dari Perdana Menteri Pertama hingga sekarang index rasuah semakin meningkat. Kalau dulu dalam zaman mengisi kemerdekaan index rasuah berada dalam tangga ke 20 kini dalam era pemerintahan Najib Razak index rasuah telah meningkat ke tangga 56.

Kami juga pelik dan ajaib dengan penubuhan Felda dan Felcra bertujuan untuk membantu Rakyat tetapi apa yang terjadi membebankan Rakyat dengan hutang akibat dari pengurusan yang tidak cekap, ada Felda dan Felcra yang sehingga sekarang belum diberi hak milik kepada peneroka kerana hutang belum dilangsaikan.

Lebih pelik dan ajaib media dikongkong, tugas media mengapu Kerajaan dan menghetam Pembakang, tiada satu pun yang tidak baik yang dilakukan oleh Kerajaan walaupun banyak rancangan dan prancangan yang dilakukan oleh Kerajaan menyusahkan Rakyat. Hatta penyebaran video lucah, kenaikan takrif elektrik, kenaikan harga barang semua nya baik bagi kerajaan dan bagi pembangkang semua tidak baik walaupun Rakyat dibentangkan dengan buku jingga hala tuju pemerintahan Pakatan Rakyat jika diberi mandat memerintah dalam PRU 13 nanti, Janji menurunkan harga minyak dan membantu rakayat miskin semuanya tidak baik.

Meminjam kata-kata Timbalan Presiden PAS Hj. Mohamad Sabu Malaysia di bawah teraju Umno sudah pun menjadi negara berkebajikan sebagai amat dangkal. “Yang ada sekarang ialah yang kaya bertambah kaya, rasuah berleluasa, penindasan rakyat berlaku. Ini bukan negara kebajikan, ini negara diktator,”

0 ulasan:

Catat Ulasan

Lagu Rasmi PAS

Sajak Pesang Ayoh

About Me

Foto Saya
MUSLIMAT PAS CAWANGAN LUBUK KAWAH
Markaz PAS Cawangan Lubuk Kawah, Jerteh, Terengganu, Malaysia
Muslimat PAS Cawangan Lubuk Kawah mula ditubuhkan pada tahun 1985 dengan kepimpinan pertama diterajui oleh Almarhumah Puan Hajah Fatimah Binti HJ. Jusoh atau lebih mesra dikenali dengan nama Mok Su Aji. Sayap Muslimat PAS Cawangan Lubuk Kawah telah bergerak aktif dalam membantu PAS Cawangan Lubuk Kawah khususnya dan PAS Dun Hulu Besut amnya dalam gerak kerja Pilihanraya. Muslimat PAS Cawangan Lubuk Kawah boleh dihubungi melalui Email muslimatlk@gmail.com
Lihat profil lengkap saya

Bloger PAS

Pengikut